1. Pomoc Działu sprzedaży i Działu wsparcia klienta przed oraz w trakcie najmu
Na stronie https://rendin.pl/contact użytkownicy znajdą numer telefonu do Działu wsparcia klienta, adres e-mail, formularz kontaktowy oraz dymek czatu.
W zakres usługi Rendin wchodzi:
- Weryfikacja wiarygodności finansowej najemców (sprawdzenie w bazie dłużników ERIF i w razie potrzeby kontrola manualna).
- Odpowiedzi na zapytania prawno-techniczne dotyczące warunków zawarcia umowy najmu (np. czy można zawrzeć umowę z cudzoziemcem i na jakich warunkach).
- Pomoc techniczna w przygotowaniu i umieszczeniu ogłoszeń najmu w Wirtualnym Asystencie.
- Pomoc techniczna i doradztwo w tworzeniu i podpisywaniu umowy najmu za pośrednictwem Autenti.
- Pomoc i wskazówki w sporządzeniu protokołu zdawczo-odbiorczego mieszkania.
- Zapewnienie procedur i wytycznych wynikających z zawartej umowy najmu.
- Wyjaśnienie warunków umowy najmu oraz innych dokumentów i procedur Rendin.
- Wyjaśnienie procedury wypłaty kwoty poręczenia z tytułu poręczenia.
- Udzielanie odpowiedzi odnośnie wymagań umowy najmu, konsekwencji niedotrzymania jej warunków w kontekście ochrony Rendin (gwarancja z tytułu poręczenia).
- Doradztwo w zakresie aneksowania umowy najmu lub stworzenia treści rozliczenia do umowy najmu.
Wyłączone z usługi jest:
- Udzielanie porad prawnych na rzecz użytkowników platformy niebędących stroną czynnej umowy najmu lub w zakresie niezwiązanym z zawartą umową najmu, lub umową najmu, którą strony dopiero zamierzają zawrzeć na platformie Rendin.
- Tworzenie profili użytkowników.
- Tworzenie ogłoszeń wynajmu w Wirtualnym Asystencie.
- Wypełnianie w imieniu użytkowników wzorów umów najmu oraz protokołów zdawczo-odbiorczych.
Aby skontaktować się z Działem Prawnym przed lub w trakcie trwania najmu, lub na jakimkolwiek innym dalszym etapie, użytkownicy kontaktują się z Działem obsługi klienta lub Działem sprzedaży. Jeśli sprawa wymagać będzie szczegółowej interpretacji przepisów, skonsultują oni zapytanie z Działem prawnym i udzielą informacji zwrotnej użytkownikowi.
Jeśli sprawa jest bardziej skomplikowana, wymaga indywidualnego podejścia lub bezpośredniej rozmowy z użytkownikiem, Dział prawny przejmuje sprawę do samodzielnego prowadzenia.
2. Wsparcie Departamentu prawnego przed oraz w trakcie najmu
W zakres usługi Rendin wchodzi:
- Wyjaśnienie i interpretacja dokumentów prawnych Rendin, m.in. umowy najmu, umowy poręczenia, Regulaminu Usług Rendin, itp.
- Doradztwo w zakresie treści dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy najmu (np. oświadczenia ze wskazaniem lokalu, do którego najemca wyprowadzi się w przypadku eksmisji, treść zawiadomienia urzędu skarbowego o zawarciu umowy najmu okazjonalnego itp.).
- Doradztwo w sprawach reprezentacji i upoważnień w zakresie zawarcia umowy najmu
- Wykładnia prawa powszechnie obowiązującego w zakresie zdarzeń związanych z zawieraną za pośrednictwem platformy Rendin umową najmu.
- Doradztwo w zakresie aneksowania umowy najmu lub tworzenia treści porozumień do umowy najmu.
Wyłączone z usługi jest:
- Udzielanie porad prawnych na rzecz użytkowników platformy niebędących stroną czynnej umowy najmu lub w zakresie niezwiązanym z zawartą umową najmu, lub umową najmu, którą strony dopiero zamierzają zawrzeć na platformie Rendin.
3. Pomoc Działu wsparcia klienta na etapie rozwiązywania problemów i mediacji
W zakres usługi Rendin wchodzi:
- Doradzanie stronom i proponowanie możliwych scenariuszy rozwiązań, w tym łagodzenie konfliktów, informowanie o prawach i obowiązkach każdej ze stron umowy najmu.
- Wskazanie odpowiednich wzorów dokumentów na platformie Rendin (np. wezwania do zapłaty).
- Zapewnienie ogólnych wskazówek dotyczących wypełniania wzorów dokumentów.
Wyłączone z usługi jest:
- Wypełnianie wzorów dokumentów dla stron umowy najmu.
- Pośrednictwo w wymianie dokumentów między stronami (np. wysyłanie lokatorowi wezwań w imieniu wynajmującego)
4. Analizy i opinie prawne w zakresie rozwiązywanie problemów oraz mediacje
W zakres usługi Rendin wchodzi:
- Doradzanie stronom i proponowanie możliwych rozwiązań, w tym łagodzenie konfliktów oraz informowanie o prawach i obowiązkach każdej ze stron umowy najmu.
5. Pomoc prawna w przygotowaniu wszelkiego rodzaju wezwań i upomnień
W zakres usługi Rendin wchodzi:
- Przygotowywanie wzorów wezwań i upomnień w zakresie spraw, dla których nie utworzono szablonów i które są dostępne w serwisie Rendin.
Wyłączone z usługi jest:
- Wypełnianie wzorów wezwań i upomnień brakującymi danymi, które powinien podać wynajmujący (np. ostateczna kwota roszczenia, nazwa dokumentu potwierdzającego roszczenie, itp.), jeżeli dane te nie zostaną przekazane Rendin.
- Przesyłanie dokumentów pomiędzy stronami (np. wysyłanie lokatorowi wezwań do zapłaty w imieniu wynajmującego).
6. Pomoc prawna w procesie rozwiązania umowy najmu - weryfikacja, dokumenty i doradztwo
W zakres usługi Rendin wchodzi:
- Rozstrzyganie, czy na podstawie przedstawionych przez stronę dowodów, dokumentów oraz informacji, umowa najmu może zostać skutecznie rozwiązana przed upływem terminu jej wygaśnięcia z powodu naruszenia jej przez drugą stronę
- Przygotowanie wzoru wypowiedzenia lub wskazanie odpowiedniego wzoru wypowiedzenia na platformie Rendin (jeśli jest on dostępny online).
- Informowanie o skutkach niewypowiedzenia umowy najmu w kontekście warunków ochrony Rendin (Regulaminu Usług Rendin).
Wyłączone z usługi jest:
- Wypełnianie wzoru wypowiedzenia danymi, które powinien podać wynajmujący (np. dokładne wskazanie godziny protokolarnego zwrotu lokalu), jeżeli dane te nie zostaną przekazane Rendin.
- Przesyłanie dokumentów pomiędzy stronami (np. wysyłanie oświadczenia o wypowiedzeniu umowy najmu).
7. Obsługa procesu eksmisyjnego dla najmu okazjonalnego i instytucjonalnego
W zakres usługi Rendin wchodzi:
- Przygotowanie wzoru wezwania do opuszczenia lokalu mieszkalnego wraz z pouczeniem o dalszych krokach prawnych.
- Przygotowanie treści wniosku o nadanie klauzuli wykonalności poświadczonemu notarialnie oświadczeniu najemcy o poddaniu się egzekucji do sądu wraz ze szczegółową informacją, jak złożyć wniosek.
- Przygotowanie wniosku do komornika o eksmisję lokatora wraz ze szczegółową informacją, jak złożyć wniosek.
- Koordynacja procesu eksmisji i kontakt z komornikiem oraz wymiana korespondencji - na wniosek wynajmującego, po udzieleniu pełnomocnictwa i opłaceniu opłaty skarbowej.
Wyłączone z usługi jest:
- Wysyłanie wniosku o nadanie klauzuli do sądu lub wniosku do komornika w imieniu wynajmującego.
8. Wytyczne i porady dotyczące procesu eksmisji dla zwykłych umów najmu
W zakres usługi Rendin wchodzi:
- Ogólne doradztwo w zakresie niezbędnych czynności prawnych, jakie należy podjąć przed sądem i komornikiem w celu eksmisji lokatora.
- Przygotowanie wzoru wezwania do opuszczenia lokalu wraz z pouczeniem o dalszych krokach prawnych (skierowaniu sprawy do sądu i komornika).
Wyłączone z usługi jest:
- Przygotowanie pozwu o eksmisję, lub reprezentowanie wynajmującego w postępowaniu sądowym lub komorniczym.